Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

A A A

Za nami drugi wyjazd w ramach projektu „Uczelnie Szkołom – o finansach z NBP”, który miał miejsce w dniach 15-16.10. Tym razem wśród uczestników znaleźli się uczniowie dwóch klas z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Szczepanika w Krośnie. Podobnie, jak poprzednim razem uczniowie wraz z opiekunami uczestniczyli w dwudniowym wydarzeniu – warsztatach prowadzonych przez trenerów IBAF w kampusie WSIiZ w Kielnarowej (dzień 1) oraz grze terenowej na terenie Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce (dzień 2). Zapraszamy do fotorelacji z wydarzenia pod linkiem: https://ibaf.edu.pl/index.php/pl/multimedia

Projekt, łączący w sobie różne formy przekazywania wiedzy w tym m.in. webinaria, warsztaty stacjonarne oraz rywalizację zespołową - jest autorską inicjatywą pracowników Instytutu Badań i Analiz Finansowych WSIiZ w Rzeszowie. Celem projektu jest pokazanie, że ekonomia nie musi być nudna i tak skomplikowana, a podstawowa wiedza z zakresu objętego tematyką projektu pozwoli na prawidłowe interpretowanie zjawisk ekonomicznych.

Webinaria oraz warsztaty dotyczyły tematyki zarządzania własnymi pieniędzmi, konsekwencji zadłużania się, istoty ubezpieczeń, sposobów pomnażania kapitału, inwestycji oraz oszczędzania, jak również kwestii związanych z podatkami oraz innymi obciążeniami publicznoprawnymi, a także czynnikami decydującymi o stabilności ekonomicznej i finansowej kraju. Wśród tematów pojawiły się również zagadnienia dotyczące przedsiębiorczości cyfrowej nawiązujące do realizowanego przez IBAF międzynarodowego projektu IDEA – Inspiring Digital Entrepreneurship and Awareness (https://www.ideadigital.eu/), finansowanego ze środków programu Erasmus+.

Drugiego dnia uczniowie, podzieleni na 3-osobowe zespoły rywalizowali o pierwsze miejsce w grze terenowej. W punktach rozmieszczonych na terenie Muzeum rozwiązywali zadania wymagające wykorzystania wiedzy zdobytej podczas warsztatów. Wiedza merytoryczna uczestników gry terenowej była niezwykle wysoka. Uczniowie zmagali się zarówno z czasem, jak również trudnością zadań przygotowanych przez trenerów. Na koniec dnia zostały nagrodzone trzy zespoły, które uzyskały najwyższe wyniki.

Projekt jest realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Raporty

Publikacje

Kontakt